Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików

Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików

Termin szkolenia:

14.10.2023 - 21.10.2023

Miejsce:

Chorwacja

Organizator:

Blue Water Club

Data dodania:

05.09.2023

Wyświetlenia:

18

Kontakt:

Wspomnij, że ofertę znalazłeś na ŻeglarskieSzkolenia.pl

https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/
info@bluewaterclub.pl

Cena:

700 €

Cena zawiera:
Czerpanie garściami z doświadczeń profesjonalistów.

Opis:
Zapraszamy na kolejną edycje legendarnego kursu twórców Skippers Hell Week-u (tym razem na katamaranie), podczas którego nauczysz się NIE TYLKO jak perfekcyjne manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach (ćwiczymy cumowanie między jachty ustawione CIASNO po bokach i naprzeciw naszego miejsca przy pirsie), ale również radzenia sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam, gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych..., prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje...) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie, np.:

- zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach, metody kotwiczenia w tych miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości, oszuści, bandyci, złodzieje (oraz jak sobie z nimi radzić, jak zapobiegać, zamiast leczyć itp.), lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści, metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, pływy (m.in. Tajlandia, Seszele) i planowanie trasy oraz postojów z ich uwzględnieniem, fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych (jak robić to bezpiecznie przy zmieniających się w nocy kierunkach prądu, wiatru i wysokości pływu, zwłaszcza blisko skał i raf koralowych), bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław, tajne miejscówki nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław, metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki, komunikaty meteo, a raczej ich brak, nietypowe zasady cumowania/kotwiczenia, zakupów wody i paliwa, tropikalni armatorzy i ich lokalne procedury, nietypowe check-iny itp. itd.

Przekażemy Ci wiedzę, której nie ma w książkach i której nie przekazuje na kursach nikt inny w Polsce, zachowując ją dla siebie jako zbierany latami Know-How.

Przygotuj się na kurs mocno wyciskowy, rozkminkowy, bynajmniej NIE standardowy! Dla tych, którzy chcą się spocić, zmęczyć i żeby od myślenia parowały im głowy. Dla całkowicie wkręconych w żeglarstwo (lub chcących się wkręcić) i szukających podobnych do nich pasjonatów. Tydzień inspirujących zajęć z ekstremalną dawką PRAKTYCZNEJ wiedzy i umiejętności oraz tajnych TIPS & TRICS najlepszych skipperów Blue WaterClub-u.

Ile razy zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? Wiedza i umiejętności gromadzone przez nas latami, są teraz na wyciągnięcie ręki.

WAŻNE - jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego kursu, aby „kupić” sobie patent lub jedynie liznąć minimum koniecznego materiału dla pływania w milusich warunkach modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek - NIE ZAPISUJE SIĘ! Szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej spiny ale to jest kurs dla osób chcących naprawdę konkretnie się wyszkolić i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.

Zobacz przykładowy brainstorming (jeden z wielu): https://www.facebook.com/BlueWaterClub/photos/a.226270830721777/2361214727227366/

WAŻNE:

W przeciwieństwie do standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „akademii skipperów” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca naprzeciw pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości portów polskiego wybrzeża), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowanie longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry”.

Zobacz filmy z naszych manewrów portowych: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/#filmy

Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnym porcie (a nie w zatoce), także:

- manewrów z symulacją awarii silnika (lub obu), sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania katamaranu, na którym w ogóle nie działa ani jeden silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko podejścia do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)

TERMINY

Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 30.01.23 jeżeli nie dostaniesz urlopu.

- 14.10-21.10.2023 (wykłady podzielone - część wieczorami, część online 100% interaktywnie)

MIEJSCE KURSU: Chorwacja

WYMAGANIA:

Aby wziąć udział w kursie wymagamy patentu JSM (lub podobnego) oraz doświadczenia w manewrach portowych morskim jachtem jednokadłubowym. Czasami robimy od tego wyjątek (zapytaj nas o szczegóły).

SZCZEGÓŁY

INSTRUKTOR Z GÓRNEJ PÓŁKI:

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.

Więcej informacji o nim: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

Katamaran:

Typowa czarterowa jednostka, taka, na której odbędziecie 99% swoich przyszłych rejsów (m.in. Lagoon 400, Lucia 40, Lagoon 39, itp.).

Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).

UWAGA - OD 2023 ROKU MAX. 6 KURSANTÓW (brak "kolejki do steru")

Liczba godzin manewrów PORTOWYCH (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boji, itp. lub "ćwiczenia praktyczne" ale nie na wodzie lub nie związane z cumowaniem): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).

Na naszych kursach nie robimy wykładów w trakcie dnia a jedynie wieczorami/w nocy, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania po marinie.

WAŻNE: Ćwiczymy w MARINIE a nie w PORCIE (nawet jeśli czasem stosujemy taki skrót myślowy). Niby to samo a jednak różnica jest OGROMNA. Na wielu stadardowych kursach, manewry portowe odbywają się bowiem poza ciasną mariną jachtową - w portach miejskich, lub jeśli są realizowane w marinach to w ich szerokich częściach (keje do stawania logside a nie rufą do pirsu, keje zewnętrzne, miejsca na końcach kei, pomosty typu T-head, itp.), czyli tam gdzie jest mało jachtów naprzeciw naszego pomostu, lub nie ma ich wcale a dodatkowo, jest tam dużo przestrzeni naprzeciw pomostu lub po bokach). Takie warunki sprawdzają się na kursach dla początkujących skipperów ale nie dają możliwości nauki trudniejszych manewrów.

Program zawiera MIĘDZY INNYMI następujące zagadnienia:

- jak wybrać optymalny katamaran na swój rejs oraz czym tak naprawdę się one różnią, na co zwracać uwagę, co jest warte swojej ceny, a co jest zwykłą marketingową ściemą, jak nie nadziać się na minę, co najczęściej nie wpadnie Ci do głowy a na miejscu okaże się problemem itp.

- różnice w manewrowaniu jachtami jednokadłubowymi a katamaranami

- obsługa katamaranu – instalacje, urządzenia, elektronika jachtowa

- manewry portowe z użyciem 1-go i 2-wóch silników katamaranu (czyli jak to robić także, gdy jeden się popsuje)

- stawanie katamaranem na kotwicy i boi (o dziwo to nie to samo co jachtem). Do czego służą wąsy kotwiczne a do czego nie. Do jakich bojek w tropikach nie cumować i dlaczego najlepiej w ogóle tego nie robić? Jak sprawdzić stan ich NIE-utrzymania. Jak mieć automatycznie działający back-up, który zadziała, gdy zerwie nam bojkę a nikogo nie ma na katamaranie. Dlaczego nie łapiemy boi jedną cumą.

- co oznacza 27 kolorów tyczek rybackich w krajach tropikalnych...

- manewry pod żaglami, refowanie żagli, specyfika stateczności katamaranu (czyli czy aby na pewno nie da się go wywrócić oraz kiedy łamie się na nim maszt i dlaczego)

- jak radzić sobie na akwenach egzotycznych - pogoda, akwen, cumowanie, zakupy wody i paliwa, armatorzy, komunikaty meteo, a raczej ich brak, pływy i planowanie trasy z ich uwzględnieniem, fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych, bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław, tajne miejsca nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław, oszuści, bandyci, lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści, zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach, metody kotwiczenia w takich miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości, metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki itp. itd.

- manewrowanie katamaranem na żaglach i na silniku W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (np. parkowanie w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, parkowanie przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny mooringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody parkowanie do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach)

- sposoby parkowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu katamaranu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji, podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem mooringów, oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi mooringowych)

- wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów (także całą powierzchnią burty i przy bocznym dociskającym wietrze) zacumowanych w porcie oraz wydostawanie katamaranu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach - bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz.

- ćwiczenia praktyczne z rozcinania pod wodą lin zaplątanych w śrubę silnika katamaranu (dla chętnych)

- bezpieczne wchodzenie na maszt, sztag i achtersztag

- żeglowanie i cumowanie katamaranem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc

- sztormowanie katamaranem kei przy dopychającej fali

- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie)

- cumwanie w porcie własnego lub cudzego katamaranu w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami itd.)

- wprowadzanie pontonu katamaranu w ślizg

Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice (w teorii na wody chorwackie, w praktyce pozwala na żeglowanie w całym basenie Morza Śródziemnego). Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) - płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar

SPRAWDŹ OPINIE ABSOLWENTÓW naszych kursów:

https://www.facebook.com/bluewaterclub/reviews/

Cena terminu od 14.10.23 (inne terminy moga mieć inne, ZNACZNIE niższe lub wyższe ceny, znajdziesz je w opisie danego terminu):

Koszt udziału zależy od momentu dokonania rezerwacji. Progi cenowe (podobnie jak przy zakupie biletów lotniczych) zmieniają się w zależności od aktualnie sprzedanej liczby miejsc - im więcej jest już zapisanych osób, tym wyższa cena kolejnych miejsc.

UWAGA - OD 2023 ROKU MAX. 6 KURSANTÓW (brak "kolejki do steru")

I PRÓG CENOWY: 850 eur/os. bez wykładów, 954 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.

PROMOCJA: Stała cena 700 EUR dla osób do 35 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.

II PRÓG CENOWY: 999 eur/os. bez wykładów, 1100 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.

PROMOCJA: Stała cena 700 EUR dla osób do 35 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.

III PRÓG CENOWY: 1266 eur/os. bez wykładów, 1466 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.

PROMOCJA: Stała cena 700 EUR dla osób do 35 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.

IV PRÓG CENOWY: 2270 eur/os. bez wykładów, 2725 eur/os. w pakiecie z wykładami (część wieczorami/w nocy, część online). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.

PROMOCJA: Stała cena 700 EUR dla osób do 35 roku życia. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.

OPCJONALNIE (dla chętnych):

a) cała kabina dwuosobowa (nie mylić z forpikiem jednoosobowym) tylko dla Ciebie (nie dzielisz jej z inną osobą): 499 EUR (dostępność ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń).

b) dodatkowe zajęcia (manewry portowe) indywidualne (przez całą godzinę nikt nie zmienia Cię za sterem, instruktor w 100% tylko i wyłącznie do Twojej dyspozycji). Liczba dostępnych godzin zajęć indywidualnych jest mocno ograniczona. Decyduje kolejność zapisów na nie. Zajęcia nie kolidują z pozostałym programem kursu (odbywają się przed śniadaniem).

Koszt 1 godziny zajęć indywidualnych to 180 EUR. Można wykupić dowolną liczbę godzin (do wyczerpania slotów czasowych). Podczas zajęć zazwyczaj będziesz miał na pokładzie 1-2 załogantów do swojej dyspozycji. Zajęć indywidualnych nie należy mylić z nauką manewrowania solo (bez załogi), jeżeli będziesz jednak wolał taką ich wersję, to oczywiście również jest to możliwe w tej samej cenie.

BONUS:

- na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.
- dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów/katamaranów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)
- dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami/katamaranami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.

OPŁATY WE WŁASNYM ZAKRESIE:

- składka na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, itp. (szacowane na podstawie cen z października 2022) – około 15 EUR za dzień/os. jeśli będzie komplet kursantów (około 90 EUR dziennie do podziału na Uczestników)
- transit-log - 30 EUR/os.
- ubezpieczenia kaucji – 55 EUR/os. (obowiązkowa opłata za zmniejszenie kaucji zwrotnej z 500 EUR/os. na 50 EUR/os.)
- sprzątanie końcowe – 77 EUR/os.
- chorwacki podatek turystyczny – około 1,30 EUR /os./dzień
- dezynfekcja katamaran 15 EUR/os.

Kaucja zwrotna:

- 50 EUR/os. (ewentualne uszkodzenie burty, rufy lub relingów podczas ćwiczeń manewrowych nie powoduje potrącenia kaucji)

Dojazd:

- autami i/lub minivanem w cenie około 590 zł/os. przy komplecie osób w aucie (nie organizujemy dojazdu, ale pomagamy kursantom dobrać się w grupy do aut).
- samolotem (m.in. z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Katowic, Poznania, Wrocławia, itd.) do Zadaru, Splitu lub Dubrovnika (plus chorwacki autokar do portu), bezpośrednio lub m.in. przez Londyn, Zagrzeb lub Sztokholm, warto sprawdzić także loty z Berlina (zakup we własnym zakresie). UWAGA! Warto sprawdzić także loty dzień przed/po kursie.
- Flixbusem, Retmanem
- Bla Bla Carem

SPRAWDŹ TAKŻE:

- intensywny kurs Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików
- zaawansowany kurs kotwiczny ANCHOR NINJA w Grecji
- ekstremalny kurs KOMANDOSI ŻEGLARSKIEJ MEDYCYNY (to nie jest zwykłe szkolenie z pierwszej pomocy...)
- warsztaty weekendowe DOCKING MASTER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
- warsztaty weekendowe STORM RIDER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
- kurs manewrowania katamaranem CAT Master
- kursy na patent JSM i Voditelj Brodice
- webinary żeglarskie

Znajdziesz je w różnych terminach tutaj: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

Terminy wpłat:

- 40% ceny w ciągu 24 h od rezerwacji miejsca
- 40% ceny 90 dni przed kursem
- 20% ceny 60 dni przed kursem

Rezerwacja: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/wirtuozi-katamaranow-14-10-23/

Więcej informacji: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

! LICZBA MIEJSC MOCNO OGRANICZONA !

Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki. [ więcej ]