Skippers Hell Week

Skippers Hell Week

Termin szkolenia:

09.10.2021 - 16.10.2021

Miejsce:

Chorwacja

Organizator:

Blue Water Club

Data dodania:

16.03.2021

Wyświetlenia:

95

Kontakt:

Wspomnij, że ofertę znalazłeś na ŻeglarskieSzkolenia.pl

https://www.bluewaterclub.pl
info@bluewaterclub.pl

Cena:

389 zł

Cena zawiera:
Czerpanie garściami z doświadczenia zawodowców.

Opis:
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Szczegółowy program znajdziesz w dalszej części opisu.

Kurs mocno wyciskowy, rozkminkowy, bynajmniej NIE standardowy! Dla tych, którzy chcą się spocić, zmęczyć i żeby od myślenia parowały im głowy. Dla całkowicie wkręconych w żeglarstwo (lub chcących się wkręcić) i szukających podobnych do nich pasjonatów. Tydzień inspirujących zajęć z ekstremalną dawką PRAKTYCZNEJ wiedzy i umiejętności oraz tajnych TIPS & TRICS najlepszych skipperów Blue WaterClub-u.

Ile razy zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? Wiedza i umiejętności gromadzone przez nas latami, są teraz na wyciągnięcie ręki.

WAŻNE - jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego kursu aby „kupić” sobie patent lub jedynie liznąć minimum koniecznego materiału dla pływania w milusich warunkach modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek - NIE ZAPISUJE SIĘ! Szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej spiny, ale to jest kurs dla osób chcących naprawdę konkretnie się wyszkolić i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.

Zobacz przykładowy brainstorming (jeden z wielu): https://www.facebook.com/BlueWaterClub/photos/a.226270830721777/2361214727227366/

TERMINY:

- 10.04-17.04.2021
- 17.04-24.04.2021
- 09.10-16.10.2021
- 16.10-23.10.2021
- 23.10-30.10.2021

SPRAWDŹ TAKŻE:

- warsztaty weekendowe DOCKING MASTER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
- warsztaty weekendowe STORM RIDER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
- kurs Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików
- webinary żeglarskie

w różnych terminach: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

MIEJSCE: Chorwacja

WYMAGANIA:

Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent żeglarza jachtowego (lub podobny).

WAŻNE:

a) na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.

b) dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)

c) dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.

SZCZEGÓŁY

INSTRUKTOR Z GÓRNEJ PÓŁKI:

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.

Więcej informacji o nim: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

DUŻY JACHT a nie żadne 32-37 stopowe maleństwo:

Typowy, 41-48 stopowy czarterowy monohull, czyli taki, na którym odbędziecie 99% swoich przyszłych rejsów (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44, itp.). Na mniejszych jachtach owszem, można łatwiej nauczyć się manewrów, tylko że później zderzacie się ze ścianą, wynajmując coś większego i wygodniejszego, gdyż nagle okazuje się, że „autobusem” manewruje się jednak inaczej niż „minivanem”, zwłaszcza bez steru strumieniowego (bo go nie ma, bo się popsuł lub „zagotował”, bo przy silnym wietrze i tak zbytnio nie pomaga itd.).

Liczba godzin manewrów PORTOWYCH (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boji itp. "zapychacze czasu" poza portem lub "ćwiczenia praktyczne" ale nie na wodzie lub nie cumownicze lub nie w porcie... Czytaj - nie mydlimy oczu kursantom): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach)

Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie

WAŻNE: W przeciwieństwie do standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. "manewrówek doszkalającyh", "akademii skipperów" itp., podczas Skippers Hell Weeku nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca naprzeciw pomostu do którego cumujemy (jak np. w większości portów polskiego wybrzeża). Nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach, nie generują ryzyka zaczepienia o nie odbijaczami lub relingami przy silnym bocznym wietrze tak jak o jachty stojące na muringach, itd.). Do minimum ograniczamy także banalne cumowania longside. Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry”. Nawet najtrudniejsze manewry ćwiczymy (na wodzie a nie na sali wykłądowej...) także bez steru strumieniowego oraz symulując awarię sterociągów, silnika, manewrując solo, itp. *oczywiście ćwiczymy też manewry bez tych atrakcji - uczymy wszystkiego przekrojowo :).

Program zawiera MIĘDZY INNYMI (łącznie część praktyczna i warsztatowo-wykładowa):

DZIAŁ I - TRUDNE MANEWRY PORTOWE, TAKŻE W WARUNKACH SZTORMOWYCH (ćwiczenia w praktyce - na wodzie a nie tylko na tablicy wykładowej!)

- zasady profesjonalnego manewrowania jachtem W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (także manewry cumownicze w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, manewry cumownicze przy silnym bocznym wietrze, rozplątywanie kotwic w porcie, metody cumowania do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, itp.)

- specyfika manewrowania w portach śródziemnomorskich (manewry cumownicze w portach, w których nie ma ani jednego wolnego miejsca [DA SIĘ!], sposoby cumowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić, aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji (w tym obroty z wjazdem miedzy dzioby i muringi innych jachtów oraz radzenie sobie z efektem śruby odrzucającym rufę przy zatrzymaniu o 70 stopni i silnym dryfie przy podejściu do kei - ćwiczenia W PRAKTYCE NA WODZIE, W PORCIE a nie tylko na sali wykładowej lub poza portem), podejścia do kei rufą (dziesiątki wariantów, w praktyce na wodzie w ciasnym porcie, codziennie od rana do zmroku) z wykorzystaniem muringów oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi muringowych). Dla chętnych - praktyczne ćwiczenia przypominające z cumowania longside (patrz uwagi w górnej części opisu kursu) także przy silnym odpychającym/dopychającym/bocznym wietrze w ciasnych miejscach między jachtami i muringami.

DZIAŁ II - RATOWANIE JACHT ZDRYFOWANEGO NA MURINGI, DZIOBY I KOTWICE INNYCH JEDNOSTEK

- treningowe wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów (także całą powierzchnią burty i przy bocznym dociskającym wietrze) zacumowanych w porcie oraz praktyczna nauka wydostawania jachtu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach - bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz.

DZIAŁ III - KOTWICZENIE (TAKŻE W PORCIE I NA FALI) ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI AWARYJNYCH

- kotwiczenie w porcie, w sztormie, na niesprzyjającym dnie i głębokości, stawanie na kotwicy z rufą do nabrzeża przy dopychającej fali, rozplątywanie kotwic zaczepionych o inne kotwice i łańcuchy (także w ciasnym porcie i przy silnym bocznym wietrze), metody wyrywania zakleszczonych kotwic z dna, stawania na kilku kotwicach tak aby ich nie splątać podczas rotacji (także w miejscach o zmiennym kierunku prądu i innym kierunku wiatru niż prądu), wyliczanie długości łańcucha, miejsca wydawania oraz tempa wydawania kotwicy przy manewrach portowych (oraz cumując w zatoce między inne jachty zakotwiczone z rufą do brzegu) a także wiele więcej trudnych spraw, które na zwykłych kursach omawia się zwykle "po łebkach", często też przekazując niestety kursantom błędne lub nieprecyzyjne informacje (których sporo także w podręcznikach).

- sztormowanie jachtem stojącym na kotwicy z rufą do kei przy dopychającej fali

- wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg w celu ratowania jachtu zerwanego z kotwicy lub boi

DZIAŁ IV - MANEWRY SOLO ORAZ MANEWRY AWARYJNE

- manewry portowe w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami, hamowanie kotwicami itd.)

- żeglowanie i manewry portowe jachtem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc

DZIAŁ V - USUWANIE AWARII I USTEREK JACHTOWYCH

- NIEZLICZONE case studies na temat z życia wziętych awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi (i mówimy tu także np. o sytuacjach w stylu kotwiczenia jachtu, na którym nie da się zrzucić żagli albo zmiany biegów po złamaniu manetki silnika, a nie tylko o zwykłych uszkodzeniach sterociągu czy rollera...)

- Liczne life hack-i zawodowców, np. jak ZA DARMO oraz bez "brudnej roboty" udrożnić samodzielnie zapchany waste tank (gdy faktycznie został on zapchany z Twojej winy już w trakcie rejsu) i zaoszczędzić 200 EUR opłaty za jego udrożnienie przez serwis armatora

DZIAŁ VI - RATOWNICTWO W PRAKTYCE

- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie)

- ratowanie ludzi i jachtów na morzu (np. holowanie, ściąganie z mielizny (oraz dlaczego czasem lepiej tego nie robić...)

- manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo [oraz dlaczego na kursach wciskają Wam głupotę!] itd.)

- techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu), o których nie mówią Wam na kursach

DZIAŁ VII - TRUDNI ZAŁOGANCI + BUDOWANIE KAPITAŃSKIEGO AUTORYTETU

- "KOSMICI" znani też jako trudni załoganci: alkoholicy, mądrale, roszczeniowcy, "all-inclusive", itp. Jak sobie profesjonalnie poradzić z każdym z tych (i wielu innych) przypadków.

- sposoby budowania autorytetu Kapitana w sposób przyspieszony

- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im

- moderowanie atmosfery w grupie

DZIAŁ VIII - NIEUCZCIWI ARMATORZY

- PROFESJONALNE przejmowanie jachtu od armatora - na co zwracać uwagę i JAK NIE DAĆ SIĘ WYKIWAĆ naciągaczom!

- jak ŁATWO odzyskać 1000-5000 EUR niesłusznie pobranej (lub w wysokości której nie akceptujesz z uwagi na zawyżoną wycenę kosztów naprawy przez armatora) kaucję zwrotną z karty kredytowej (z pominięciem rozmów z armatorem)

- jak zmusić armatora do naprawy czegoś, czego jego zdaniem naprawić się niby nie da (przed rejsem oraz w trakcie rejsu gdy jacht "sypie się w rękach") a bez czego rejs jest mocno uciążliwy lub niebezpieczny/niemożliwy.

- jak SKUTECZNIE zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami armatora, aby na koniec rejsu nie stracić kaucji z powodu uszkodzeń, które już wcześniej występowały (np. 200 EUR opłaty za zapchany od początku rejsu ale jeszcze chwilę działający podczas check-inu waste tank [da się to wykryć], nadłamana łopatka steru strumieniowego, resztki muringu wyciętego z wału napędowego miesiąc wcześniej, rysy na skylightach, burtach, pokładzie, wewnątrz jachtu, itp.)

Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice (w teorii na wody chorwackie, w praktyce pozwala na żeglowanie w całym basenie Morza Śródziemnego). Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) - płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar

SPRAWDŹ OPINIE ABSOLWENTÓW poprzednich edycji Akademii:

a) https://www.facebook.com/przemek.marek.2/posts/10216233298163554

b)
https://www.facebook.com/fuego.consciente/posts/1459892234142485

c) https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2150495768537466&id=100007311917987

d)
https://www.facebook.com/andrzej.kukula/posts/2631134986916296

e)
https://www.facebook.com/mikulicki/posts/2709516995786015

f)
https://www.facebook.com/aleksandra.krancberg/posts/2469734959744955

g)
https://www.facebook.com/aleksander.sil/posts/2247909855265291

h)
https://www.facebook.com/Paproszek/posts/10213138315522125

i)
https://www.facebook.com/maciej.kulesza.56/posts/2151854094836736

j)
https://www.facebook.com/kazimierz.maczynski/posts/2281491555197434

k)
https://www.facebook.com/oziu.and/posts/2209377899107210

l)
https://www.facebook.com/maciej.hejna/posts/2247782748588124

m)
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=794113724262752&id=100009923958269

n)
https://www.facebook.com/zbigniew.wrona.1/posts/2325230214177066

CENA

Koszt udziału zależy od momentu dokonania rezerwacji (progi cenowe zmieniają się w zależności od aktualnie sprzedanej liczby miejsc):

OSOBY DO 26 ROKU ŻYCIA:

I PRÓG CENOWY - pierwsza zapisana osoba (pierwsza w ogóle a nie pierwsza z Twojej rezerwacji): 389 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 500 eur/os. w pakiecie z wykładami.

II PRÓG CENOWY - druga osoba (uwagi jak powyżej): 448 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 559 eur/os. w pakiecie z wykładami.

III PRÓG CENOWY - trzecia i czwarta osoba (uwagi jak powyżej): 520 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 665 eur/os. w pakiecie z wykładami.

IV PRÓG CENOWY - pozostałe osoby: 800 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 1033 eur/os. w pakiecie z wykładami.

OSOBY W WIEKU POWYŻEJ 26 LAT:

I PRÓG CENOWY - pierwsza zapisana osoba (pierwsza w ogóle a nie pierwsza z Twojej rezerwacji): 439 eur/os. bez wieczornych wykładów, 550 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 389 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 500 eur/os. w pakiecie z wykładami.

II PRÓG CENOWY - druga osoba (uwagi jak powyżej): 534 eur/os. bez wieczornych wykładów, 645 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 448 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 559 eur/os. w pakiecie z wykładami.

III PRÓG CENOWY - trzecia i czwarta osoba (uwagi jak powyżej): 655 eur/os. bez wieczornych wykładów, 822 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 520 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 665 eur/os. w pakiecie z wykładami.

IV PRÓG CENOWY - pozostałe osoby: 889 eur/os. bez wieczornych wykładów, 1222 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 800 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 1033 eur/os. w pakiecie z wykładami.

OPCJONALNIE (dla chętnych): dodatkowe zajęcia (manewry portowe) indywidualne (przez całą godzinę nikt nie zmienia Cię za sterem, instruktor w 100% tylko i wyłącznie do Twojej dyspozycji). Liczba dostępnych godzin zajęć indywidualnych jest mocno ograniczona. Decyduje kolejność zapisów na nie. Zajęcia nie kolidują z pozostałym programem kursu (odbywają się przed śniadaniem). Koszt 1 godziny zajęć indywidualnych to 500 zł. Można wykupić dowolną liczbę godzin (do wyczerpania slotów czasowych). Podczas zajęć zazwyczaj będziesz miał na pokładzie 1-2 załogantów do swojej dyspozycji. Zajęć indywidualnych nie należy mylić z nauką manewrowania solo (bez załogi), jeżeli będziesz jednak wolał taką ich wersję, to oczywiście również jest to możliwe w tej samej cenie.

BONUSY:

BONUS I: na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.

BONUS II: dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)

BONUS III: dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.

OPŁATY WE WŁASNYM ZAKRESIE:

- składka na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, itp. – około 10-15 EUR/dzień/os. przy komplecie Uczestników (około 75-115 kun za dzień/os.)
- ubezpieczenia kaucji jachtu – 42 EUR/os.
- sprzątanie końcowe – 22 EUR/os.
- chorwacki podatek turystyczny – około 10 HRK/os./dzień

Dojazd:

- autami i/lub minivanem w cenie około 490 zł/os. przy komplecie osób w aucie (nie organizujemy dojazdu, ale pomagamy kursantom dobrać się w grupy do aut).
- samolotem do Zadaru lub Splitu, bezpośrednia lub m.in. przez Londyn lub Sztokholm, warto sprawdzić także loty z Berlina (zakup we własnym zakresie)

Terminy wpłat:

- 30% ceny w ciągu 24 h od rezerwacji miejsca
- 30% ceny 90 dni przed kursem
- 40% ceny 60 dni przed kursem

Zapisy:

- termin od 10.04.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-10-17-04-21/

- termin od 17.04.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-17-24-04-21/

- termin od 09.10.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-09-10-21/

- termin od 16.10.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-16-10-21/

- termin od 23.10.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-23-10-21/

Więcej informacji: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

! LICZBA MIEJSC MOCNO OGRANICZONA !

Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki. [ więcej ]