Skippers Hell Week

Skippers Hell Week

Termin szkolenia:

09.10.2021 - 16.10.2021

Miejsce:

Chorwacja

Organizator:

Blue Water Club

Data dodania:

28.02.2021

Wyświetlenia:

95

Kontakt:

Wspomnij, że ofertę znalazłeś na ŻeglarskieSzkolenia.pl

info@bluewaterclub.pl

Cena:

439 €

Cena zawiera:
Czarter jachtu, usługi instruktora, niecodzienną wiedzę i umiejętności.

Opis:
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością.

Kurs mocno wyciskowy, rozkminkowy, bynajmniej NIE standardowy! Dla tych, którzy chcą się spocić, zmęczyć i żeby od myślenia parowały im głowy. Dla całkowicie wkręconych w żeglarstwo (lub chcących się wkręcić) i szukających podobnych do nich pasjonatów. Tydzień inspirujących zajęć z ekstremalną dawką PRAKTYCZNEJ wiedzy i umiejętności oraz tajnych TIPS & TRICS najlepszych skipperów Blue WaterClub-u.

Ile razy zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? Wiedza i umiejętności gromadzone przez nas latami, są teraz na wyciągnięcie ręki.

WAŻNE - jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego kursu aby „kupić” sobie patent lub jedynie liznąć minimum koniecznego materiału dla pływania w milusich warunkach modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek - NIE ZAPISUJE SIĘ! Szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej spiny, ale to jest kurs dla osób chcących naprawdę konkretnie się wyszkolić i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.

Zobacz przykładowy brainstorming (jeden z wielu): https://www.facebook.com/BlueWaterClub/photos/a.226270830721777/2361214727227366/

TERMINY:

- 10.04-17.04.2021
- 17.04-24.04.2021
- 09.10-16.10.2021
- 16.10-23.10.2021
- 23.10-30.10.2021

SPRAWDŹ TAKŻE:

- warsztaty weekendowe DOCKING MASTER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
- warsztaty weekendowe STORM RIDER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
- kurs Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików
- webinary żeglarskie

w różnych terminach: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

MIEJSCE: Chorwacja

WYMAGANIA:

Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent żeglarza jachtowego (lub podobny).

WAŻNE:

a) na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.

b) dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)

c) dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.

SZCZEGÓŁY

INSTRUKTOR Z GÓRNEJ PÓŁKI:

KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.

Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.

Więcej informacji o nim: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

DUŻY JACHT a nie żadne 32-37 stopowe maleństwo:

Typowy, 41-48 stopowy czarterowy monohull, czyli taki, na którym odbędziecie 99% swoich przyszłych rejsów (m.in. Sun Odyssey 461, Bavaria 44, itp.). Na mniejszych jachtach owszem, można łatwiej nauczyć się manewrów, tylko że później zderzacie się ze ścianą, wynajmując coś większego i wygodniejszego, gdyż nagle okazuje się, że „autobusem” manewruje się jednak inaczej niż „minivanem”, zwłaszcza bez steru strumieniowego (bo go nie ma, bo się popsuł lub „zagotował”, bo przy silnym wietrze i tak zbytnio nie pomaga itd.).

Liczba godzin manewrów portowych: około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na zwykłych kursach)
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie

Program zawiera MIĘDZY INNYMI (łącznie część praktyczna i warsztatowo-wykładowa):

DZIAŁ I - TRUDNE MANEWRY PORTOWE, TAKŻE W WARUNKACH SZTORMOWYCH

- zasady profesjonalnego manewrowania jachtem W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (np. manewry cumownicze w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, manewry cumownicze przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny muringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody cumowania do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, schodzenie z mielizny W PRAKTYCE, a nie tak jak piszą o tym w książkach)

- specyfika manewrowania w portach śródziemnomorskich (manewry cumownicze w portach, w których nie ma ani jednego wolnego miejsca [DA SIĘ!], sposoby cumowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić, aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji (w tym obroty z wjazdem miedzy dzioby i muringi innych jachtów oraz radzenie sobie z efektem śruby odrzucającym rufę przy zatrzymaniu o 70 stopni i silnym dryfie przy podejściu do kei), podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem muringów, oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi muringowych)

DZIAŁ II - RATOWANIE JACHT ZDRYFOWANEGO NA MURINGI, DZIOBY I KOTWICE INNYCH JEDNOSTEK

- treningowe wpadanie na muringi, dzioby i kotwice innych jachtów (także całą powierzchnią burty i przy bocznym dociskającym wietrze) zacumowanych w porcie oraz praktyczna nauka wydostawania jachtu z powrotem na wodę, zwłaszcza o własnych siłach - bez korzystania z asysty lub lin z zewnątrz.

DZIAŁ III - KOTWICZENIE (TAKŻE W PORCIE I NA FALI) ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI AWARYJNYCH

- kotwiczenie w porcie, w sztormie, na niesprzyjającym dnie i głębokości, stawanie na kotwicy z rufą do nabrzeża przy dopychającej fali, rozplątywanie kotwic zaczepionych o inne kotwice i łańcuchy (także w ciasnym porcie i przy silnym bocznym wietrze), metody wyrywania zakleszczonych kotwic z dna, stawania na kilku kotwicach tak aby ich nie splątać podczas rotacji (także w miejscach o zmiennym kierunku prądu i innym kierunku wiatru niż prądu), wyliczanie długości łańcucha, miejsca wydawania oraz tempa wydawania kotwicy przy manewrach portowych (oraz cumując w zatoce między inne jachty zakotwiczone z rufą do brzegu) a także wiele więcej trudnych spraw, które na zwykłych kursach omawia się zwykle "po łebkach", często też przekazując niestety kursantom błędne lub nieprecyzyjne informacje (których sporo także w podręcznikach).

- sztormowanie jachtem stojącym na kotwicy z rufą do kei przy dopychającej fali

- wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg w celu ratowania jachtu zerwanego z kotwicy lub boi

DZIAŁ IV - MANEWRY SOLO ORAZ MANEWRY AWARYJNE

- manewry portowe w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami, hamowanie kotwicami itd.)

- żeglowanie i manewry portowe jachtem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc

DZIAŁ V - USUWANIE AWARII I USTEREK JACHTOWYCH

- NIEZLICZONE case studies na temat z życia wziętych awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi (i mówimy tu także np. o sytuacjach w stylu kotwiczenia jachtu, na którym nie da się zrzucić żagli albo zmiany biegów po złamaniu manetki silnika, a nie tylko o zwykłych uszkodzeniach sterociągu czy rollera...)

- Liczne life hack-i zawodowców, np. jak ZA DARMO oraz bez "brudnej roboty" udrożnić samodzielnie zapchany waste tank (gdy faktycznie został on zapchany z Twojej winy już w trakcie rejsu) i zaoszczędzić 200 EUR opłaty za jego udrożnienie przez serwis armatora

DZIAŁ VI - RATOWNICTWO W PRAKTYCE

- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie)

- ratowanie ludzi i jachtów na morzu (np. holowanie, ściąganie z mielizny (oraz dlaczego czasem lepiej tego nie robić...)

- manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo [oraz dlaczego na kursach wciskają Wam głupotę!] itd.)

- techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu), o których nie mówią Wam na kursach

DZIAŁ VII - TRUDNI ZAŁOGANCI + BUDOWANIE KAPITAŃSKIEGO AUTORYTETU

- "KOSMICI" znani też jako trudni załoganci: alkoholicy, mądrale, roszczeniowcy, "all-inclusive", itp. Jak sobie profesjonalnie poradzić z każdym z tych (i wielu innych) przypadków.

- sposoby budowania autorytetu Kapitana w sposób przyspieszony

- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im

- moderowanie atmosfery w grupie

DZIAŁ VIII - NIEUCZCIWI ARMATORZY

- PROFESJONALNE przejmowanie jachtu od armatora - na co zwracać uwagę i JAK NIE DAĆ SIĘ WYKIWAĆ naciągaczom!

- jak ŁATWO odzyskać 1000-5000 EUR niesłusznie pobranej (lub w wysokości której nie akceptujesz z uwagi na zawyżoną wycenę kosztów naprawy przez armatora) kaucję zwrotną z karty kredytowej (z pominięciem rozmów z armatorem)

- jak zmusić armatora do naprawy czegoś, czego jego zdaniem naprawić się niby nie da (przed rejsem oraz w trakcie rejsu gdy jacht "sypie się w rękach") a bez czego rejs jest mocno uciążliwy lub niebezpieczny/niemożliwy.

- jak SKUTECZNIE zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami armatora, aby na koniec rejsu nie stracić kaucji z powodu uszkodzeń, które już wcześniej występowały (np. 200 EUR opłaty za zapchany od początku rejsu ale jeszcze chwilę działający podczas check-inu waste tank [da się to wykryć], nadłamana łopatka steru strumieniowego, resztki muringu wyciętego z wału napędowego miesiąc wcześniej, rysy na skylightach, burtach, pokładzie, wewnątrz jachtu, itp.)

Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice (w teorii na wody chorwackie, w praktyce pozwala na żeglowanie w całym basenie Morza Śródziemnego). Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) - płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar

SPRAWDŹ OPINIE ABSOLWENTÓW poprzednich edycji Akademii:

a) https://www.facebook.com/przemek.marek.2/posts/10216233298163554

b)
https://www.facebook.com/fuego.consciente/posts/1459892234142485

c) https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2150495768537466&id=100007311917987

d)
https://www.facebook.com/andrzej.kukula/posts/2631134986916296

e)
https://www.facebook.com/mikulicki/posts/2709516995786015

f)
https://www.facebook.com/aleksandra.krancberg/posts/2469734959744955

g)
https://www.facebook.com/aleksander.sil/posts/2247909855265291

h)
https://www.facebook.com/Paproszek/posts/10213138315522125

i)
https://www.facebook.com/maciej.kulesza.56/posts/2151854094836736

j)
https://www.facebook.com/kazimierz.maczynski/posts/2281491555197434

k)
https://www.facebook.com/oziu.and/posts/2209377899107210

l)
https://www.facebook.com/maciej.hejna/posts/2247782748588124

m)
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=794113724262752&id=100009923958269

n)
https://www.facebook.com/zbigniew.wrona.1/posts/2325230214177066

CENA

Koszt udziału zależy od momentu dokonania rezerwacji (progi cenowe zmieniają się w zależności od aktualnie sprzedanej liczby miejsc):

OSOBY DO 26 ROKU ŻYCIA:

I PRÓG CENOWY - pierwsza zapisana osoba (pierwsza w ogóle a nie pierwsza z Twojej rezerwacji): 389 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 500 eur/os. w pakiecie z wykładami.

II PRÓG CENOWY - druga osoba (uwagi jak powyżej): 448 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 559 eur/os. w pakiecie z wykładami.

III PRÓG CENOWY - trzecia i czwarta osoba (uwagi jak powyżej): 520 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 665 eur/os. w pakiecie z wykładami.

IV PRÓG CENOWY - pozostałe osoby: 800 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 1033 eur/os. w pakiecie z wykładami.

OSOBY W WIEKU POWYŻEJ 26 LAT:

I PRÓG CENOWY - pierwsza zapisana osoba (pierwsza w ogóle a nie pierwsza z Twojej rezerwacji): 439 eur/os. bez wieczornych wykładów, 550 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 389 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 500 eur/os. w pakiecie z wykładami.

II PRÓG CENOWY - druga osoba (uwagi jak powyżej): 534 eur/os. bez wieczornych wykładów, 645 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 448 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 559 eur/os. w pakiecie z wykładami.

III PRÓG CENOWY - trzecia i czwarta osoba (uwagi jak powyżej): 655 eur/os. bez wieczornych wykładów, 822 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 520 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 665 eur/os. w pakiecie z wykładami.

IV PRÓG CENOWY - pozostałe osoby: 889 eur/os. bez wieczornych wykładów, 1222 eur/os. w pakiecie z wykładami. Osoby biorące udział w kursie ponownie: 800 eur/os. (bez udziału w wykładach) lub 1033 eur/os. w pakiecie z wykładami.

OPCJONALNIE (dla chętnych): dodatkowe zajęcia (manewry portowe) indywidualne (przez całą godzinę nikt nie zmienia Cię za sterem, instruktor w 100% tylko i wyłącznie do Twojej dyspozycji). Liczba dostępnych godzin zajęć indywidualnych jest mocno ograniczona. Decyduje kolejność zapisów na nie. Zajęcia nie kolidują z pozostałym programem kursu (odbywają się przed śniadaniem). Koszt 1 godziny zajęć indywidualnych to 500 zł. Można wykupić dowolną liczbę godzin (do wyczerpania slotów czasowych). Podczas zajęć zazwyczaj będziesz miał na pokładzie 1-2 załogantów do swojej dyspozycji. Zajęć indywidualnych nie należy mylić z nauką manewrowania solo (bez załogi), jeżeli będziesz jednak wolał taką ich wersję, to oczywiście również jest to możliwe w tej samej cenie.

BONUSY:

BONUS I: na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.

BONUS II: dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)

BONUS III: dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.

OPŁATY WE WŁASNYM ZAKRESIE:

- składka na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, itp. – około 10-15 EUR/dzień/os. przy komplecie Uczestników (około 75-115 kun za dzień/os.)
- ubezpieczenia kaucji jachtu – 42 EUR/os.
- sprzątanie końcowe – 22 EUR/os.
- chorwacki podatek turystyczny – około 10 HRK/os./dzień

Dojazd:

- autami i/lub minivanem w cenie około 490 zł/os. przy komplecie osób w aucie (nie organizujemy dojazdu, ale pomagamy kursantom dobrać się w grupy do aut).
- samolotem do Zadaru lub Splitu, bezpośrednia lub m.in. przez Londyn lub Sztokholm, warto sprawdzić także loty z Berlina (zakup we własnym zakresie)

Terminy wpłat:

- 30% ceny w ciągu 24 h od rezerwacji miejsca
- 30% ceny 90 dni przed kursem
- 40% ceny 60 dni przed kursem

Zapisy:

- termin od 10.04.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-10-17-04-21/

- termin od 17.04.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-17-24-04-21/

- termin od 09.10.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-09-10-21/

- termin od 16.10.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-16-10-21/

- termin od 23.10.2021: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/skippers-hell-week-23-10-21/

Więcej informacji: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/

! LICZBA MIEJSC MOCNO OGRANICZONA !

Super promocje
Meteorologia dla Żeglarzy Kurs Intensywn
Termin: 25.09.2021
Miejsce: Warszawa
cena: 619 zł
RYA Radar - kurs obsługi radaru
Termin: 08.08.2021
Miejsce: Warszawa
cena: 519 zł
Strona używa plików cookie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na zapisywanie plików cookie na urządzeniu użytkownika w zależności od konfiguracji przeglądarki. [ więcej ]